De bank voor een wereld in verandering
4 min

Color Code waagt sprong met nieuwe winkel

Color Code stippelde een gloednieuwe winkelervaring uit, van paskamers tot winkeltraject.

Color Code, het kledingbedrijf van Michel Thiry, telde tot voor kort vier winkels in de Luikse regio. Op 1 april zou het familiebedrijf zijn nieuwste filiaal openen in Eupen, maar door de quarantaine moesten de feestelijke toeters en bellen nog even de kast in. Een bittere pil, weliswaar, maar vandaag klopt het modehart van de familiezaak als nooit tevoren.

De storm Wikken en wegen

"We waren enorm opgelucht om op 11 mei onze deuren weer te mogen openen. We konden nu eindelijk ook onze nieuwe winkel in Eupen openen – zonder feestgedruis weliswaar, maar met een flinke dosis enthousiasme.

Dit vergde heel wat organisatie van onze teams en er moesten flink wat knopen worden doorgehakt. Zo is maar één op de twee paskamers in gebruik, worden de hokjes na elke pasbeurt ontsmet en ook de gepaste kleding wordt meteen afgezonderd. De kassa's zijn op hun beurt afgeschermd met plexiglas. Onze medewerkers dragen een mondmasker en ze maken de betaalterminals telkens schoon met een wattenstaafje. Voor de klanten voorzien we desinfecterende handgel om te gebruiken. En ze moeten een vast winkeltraject volgen.

Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan vast, en we moeten ook creatief uit de hoek komen om het benodigde materiaal te bemachtigen. Maar veiligheid komt voor mij op de eerste plaats: voor mijn klanten, voor mijn medewerkers en voor mijn kinderen, die samen met mij in de zaak werken."

De (reddings)boei Uitstekende service van een bank onder druk

"Ik heb een uitstekend contact met mijn adviseur bij de bank. Ze informeerde me dan ook al snel over mogelijk kredietuitstel gedurende zes maanden. Daardoor betalen we de rente, maar niet de maandelijkse aflossingen. Een goede oplossing voor ons.

Daarnaast kunnen we rekenen op een nieuw krediet om onze cashflow weer in evenwicht te brengen. We vulden samen met onze adviseur de aanvraag in, en we beantwoordden aan de criteria.

Je mag niet vergeten dat dit ook voor de banken een ongeziene situatie is, terwijl ze worden overstelpt met aanvragen. Zelf ben ik heel tevreden over het advies en de ondersteuning die ik heb gekregen."

Je mag niet vergeten dat dit ook voor de banken een ongeziene situatie is.

De horizon Een nieuwe locatie én een nieuwe website

"De opening van onze nieuwe winkel was een schitterende motivator. Mensen willen zich weer goed voelen en mooi voor de dag komen, en een kledingwinkel verschaft nu eenmaal plezier.

Heel wat mensen – mezelf inclusief– zullen dit jaar niet op vakantie gaan naar het buitenland, omdat ze geen risico's willen nemen. Misschien willen ze zichzelf dan wel op een andere manier verwennen, met lokaal gekochte, mooie kledij.

Binnenkort lanceren we ook onze gloednieuwe website, iets waar we erg naar uitkijken. Ik hoop ook dat we snel weer kunnen genieten van een bruiloft, een familiefeest of een gezellig etentje met vrienden, in een mooie outfit uiteraard!"

De ervaring Het zit in de familie

"Aangezien we een familiebedrijf zijn, is het werk nooit echt gestopt. Vooral niet met de nieuwe winkel in het vooruitzicht. Ik ben 65 jaar en ik heb nooit een oorlog meegemaakt, maar dit lijkt soms toch aardig in de buurt te komen…

Deze crisis maant aan tot voorzichtigheid en respect. Ze brengt ons weer met beide voeten op de grond en dwingt ons andere prioriteiten te stellen. Ik heb het geluk dicht bij mijn kinderen te staan, en onze band is er alleen maar sterker op geworden. We hielden elkaar overeind en we hebben samen de handen uit de mouwen gestoken.

Sinds de heropening is iedereen weer aanwezig, en daar ben ik fier op. We hebben niemand moeten ontslaan. We staan zij aan zij en we blijven optimistisch."

De nieuwe collectie is te bekijken op

Binnenkort komt ook de nieuwe website online.