De bank voor een wereld in verandering
4 min

Uw digitale transformatie in goede handen

Digitalisering is vandaag niet langer een optie, maar een must. En dat is gunstig voor u.

De digitalisering van uw onderneming zorgt voor meer visibiliteit en versterkt uw activiteit.

Hoe pakt u de digitalisering aan? Tools voor een e-starter

Uw nieuwe onderneming in de digitale wereld

Staat uw onderneming op de rails? Verwaarloos dan de digitale hulpmiddelen niet die u gegarandeerd meer naamsbekendheid en succes bieden. Mensen zoeken namelijk vaak online naar uw troeven. 91% van de Belgen* gebruikt dagelijks het internet; 65% van hen doet online aankopen. Het is dus essentieel om uw digitale aanwezigheid te versterken. De inzet is hoog, vooral als u een kmo hebt. Neem er dus de tijd voor. Onze experts maken dit makkelijker voor u. Ze bieden u aangepaste tools, betrouwbare partners en heel wat voordelen. Uw digitale wereld groeit zo uit tot een omgeving met indrukwekkende mogelijkheden.

Start op, stap voor stap

U steekt veel energie in de opstart en de groei van uw onderneming. Uw succes is dus verdiend. Het is een goed idee om te starten met Google My Business, zodat u snel in de zoekresultaten van Google verschijnt. Een aantrekkelijke website is de volgende stap: een echte vitrine waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie. Integreer er eventueel uw online shop in. Daarmee verkoopt u online producten of diensten. Maak u vertrouwd met deze tools via een gratis cursus Google Digital Workshop. Onze experts en partners zijn er ook om u uitleg en advies te geven. Zo doen ze een hele nieuwe wereld voor u opengaan!

Van dag tot dag

Uw onderneming gebruikt de juiste platforms en tools. Maar het zou niet slim zijn om op uw digitale lauweren te rusten. Een website moet u regelmatig updaten, om uw naamsbekendheid te versterken en actueel te blijven. Ondertussen blijft u ook bouwen aan uw reputatie en aan de relatie met uw contacten. Uw klantenbestand goed onderhouden is de booschap: regelmatig contact is dus nodig. Dat doet u zelf, of u rekent daarvoor op een externe dienstverlener. En uw digitale aanwezigheid is niet uw enige troef. Afhankelijk van uw activiteiten, kiest u voor een hybride model. Een fysieke locatie of winkel, gecombineerd met digitale zichtbaarheid en een digitaal aanbod. In het maken van die transformatie, helpen wij u om de juiste keuze te maken. Zo wordt digitaal ondernemen praktisch en zelfs leuk.

Een check-up van uw digitale maturiteit Maak de balans op

DMA, de praktische vragenlijst

In uw digitale reis zult u snel de Digital Maturity Assessment (DMA) leren kennen. Met deze korte en efficiënte vragenlijst maken we een balans op van uw digitale maturiteit. Zo zetten we u gemakkelijk op weg naar gepersonaliseerde oplossingen, waarmee u blijft groeien. Moet u uw website herontwerpen, uw betaalterminal veranderen of uw aanwezigheid op sociale netwerken versterken? Ga gewoon naar onze website en vul de DMA-vragenlijst in. Zo weet u niet alleen waar u staat, maar ontvangt u ook regelmatig e-mails met advies op maat. U profiteert ook van talrijke voordelen via onze partners. DMA vormt zo een waardevolle tool om naar het volgende niveau te gaan, zowel voor starters als voor alle ondernemers.

Communicatie op de eerste plaats Het belang van sociale netwerken

Online communicatie

Er zijn veel manieren om met uw klanten te communiceren en hen aan u te binden door een vertrouwensrelatie op te bouwen. Deze relatie hernieuwt u dagelijks via uw website, door digitale contacten en natuurlijk langs uw sociale netwerken. Die laatste zijn de beste manier om uw zichtbaarheid te consolideren. Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter... Ze hebben allemaal unieke eigenschappen, een ander publiek en hun eigen doelstellingen. Het komt er dus op aan om aantrekkelijke content te plaatsen, nieuwtjes aan te kondigen, en de toon van uw boodschap aan te passen aan uw doelpubliek. Gerichte, gesponsorde content toevoegen om uw community uit te breiden, is ook mogelijk. De kosten zijn afhankelijk van uw budget en de bijhorende ambities. Die gemaakte kosten zijn trouwens 100% aftrekbaar.

Digitale marketing

Content creëren, nieuwsbrieven versturen, uw website bijwerken... Alles draait om digitale marketing. Elk initiatief dat uw onderneming en uw expertise versterkt, is belangrijk.

  • Sociale media: hier post en ontvangt u een constante stroom van berichten, aankondigingen en nieuwtjes. Elke stap bindt uw klanten meer aan u en breidt uw klantenbestand uit.
  • Online: uw site hoort praktisch en gebruiksvriendelijk te zijn; een juweel dat met regelmatige updates moet schitteren.
  • E-mail: verstuur doordachte berichten en kies de ontvangers zorgvuldig uit. Er zijn heel wat praktische hulpmiddelen om uw campagnes te beheren.
  • Analyse van de resultaten: hoe beter u scoort in zoekopdrachten op Google, hoe meer verkeer op uw website en in uw webshop. Heel wat software en platformen helpen u om de impact van uw traffic te meten en uw digitale impact te evalueren.

Geef uw ondernemersproject een vliegende start met de Starters Kit, een pakket boordevol voordelen.