Start met het beschikbare materiaal
Golfballenduiker, chocoladeconsulent, eventmanagementbureau of dronepilootschool... Hebt u een interessant idee, maar wilt u weten of het te vermarkten is? Voor u de stap zet naar het effectief opstarten van een nieuwe onderneming, is het slim om rond
te kijken. Dat doet u niet alleen om te zien of er ruimte is voor uw idee. Waar mogelijk wilt u het nóg beter maken. Of u wilt uw nieuwe onderneming gewoon zo sterk mogelijk laten starten.
Een marktanalyse opstarten: het is voor iedereen wat overweldigend, niet alleen voor u. Toch is alle begin hier … gemakkelijk. Er is namelijk heel wat cijfermateriaal voorhanden, waarin bruikbare informatie zó voor het grijpen ligt. Zo staat
de website van
Statbel bol van de statistieken over Belgische ondernemingen in zowat alle sectoren. U komt er dus heel wat te weten, ook over de sector waarin u uw onderneming wilt lanceren.
Zet u liever uw eigen onderzoek op? Een gesprek met uw toekomstige klanten, partners of zelfs met de concurrentie zal u heel wat inzicht opleveren. Als er al iemand in uw buurt actief is als dronepiloot, loont het dus zeker de moeite om samen eens een
koffie te gaan drinken!