De bank voor een wereld in verandering
4 min

Palais des Thés is er weer voor zijn trouwe klanten

Een thee met een delicaat parfum kan de oase aan rust bieden waar we dezer dagen naar op zoek zijn.

Met zeven winkels in België en 45 medewerkers heeft Palais des Thés hard geleden onder de coronacrisis. Ze moesten hun activiteit, waar de klantervaring en het proeven van de thee een cruciale rol spelen, herbekijken. Maar Vincent Bouchendhomme en zijn medewerkers lanceerden een nieuw idee dat de klanten weer verbindt met de geneugten van thee.

De storm Een voorraad van favoriete thee inslaan

“Het Palais des Thés heeft vrij snel zijn activiteiten volledig moeten stoppen, want er was geen online verkoop mogelijk vanuit België. Alle winkels werden gesloten. Onze belangrijkste zorg was de gezondheid van onze medewerkers en klanten, en de betaling van de lonen en van onze leveranciers.

In die moeilijke situatie was de steun van de overheid en van onze bank beslissend. De dagen vlak voor de sluiting hebben onze klanten massaal een voorraad van hun favoriete thee ingekocht. Daarna was het erg frustrerend om niet meer tegemoet te kunnen komen aan hun verwachtingen”

De (reddings)boei Een welkome financiële geruststelling

“Dankzij onze bank kregen we uitstel van onze lopende kredietbetalingen. En een snelle bevestiging dat we, indien nodig, konden rekenen op bijkomende financiële hulpmiddelen.

We hebben die extra hulp momenteel nog niet gebruikt, maar het stelt ons gerust dat de mogelijkheid er is als we in de nabije toekomst financiële problemen hebben.

Dat is een echte opluchting voor een ondernemer, zeker gezien alle mogelijke scenario’s na de heropening. We hadden, nog voor het begin van de lockdown, verschillende videogesprekken met onze relatiebeheerder. Die aanwezigheid en steun stelde ons ook gerust.”

We hebben verschillende videogesprekken met onze relatiebeheerder gehad.

De horizon Uitgebreide service en kennis delen

“Deze periode heeft ons doen nadenken over een andere manier van werken. Bijvoorbeeld door een ‘Click & Collect’-dienst in het leven te roepen. Op die manier willen we ons aanpassen aan een nieuwe manier van consumeren. Want we zijn er zeker van dat mensen in de toekomst voorzichtiger zullen zijn in de winkel.

Zo herbekijken we ook hoe we onze klanten verwelkomen en onze winkels laten ervaren. We willen de gezondheid en veiligheid van iedereen verzekeren en tegelijk ook de ruimte hebben om voldoende advies te geven en onze kennis uitgebreid te delen.

We werken ook aan een nieuwe website waarop je onze basisproducten en de bestverkopende producten ontdekt. En we denken erover na om kleinere hoeveelheden van de ‘grand cru’s’ aan te bieden, zodat de klant deze eerst kan proeven. ”

De ervaring Menselijk contact is essentieel

“Er zijn nog altijd veel onbekende factoren. Week na week gaat ons kortetermijndenken verschillende richtingen uit. We moeten snel kunnen reageren. Bovendien benadrukt deze ervaring ook nog maar eens het belang van menselijk contact en verbinding, zowel professioneel als persoonlijk.

Deze crisis heeft de band met onze medewerkers verder versterkt. Voor de heropening verwachten we de persoonlijke en bevoorrechte relatie die we hebben met onze klanten en met theeliefhebbers terug te ervaren.

We leven nu eenmaal in een wereld waar we met iedereen verbonden zijn. Die connecties zijn er en hebben we nodig, of we dat nu willen of niet.”

Delicate of volle thee, heilzame kruidenthee,…

Er valt een hele selectie te ontdekken op de website